carnival-fasnet-swabian-alemannic-wooden-mask-339352

10 רעיונות למסיבת פורים לעובדים ב-2019

זה הזמן להתחיל להפיק את מסיבת פורים ולשריין את כל צוות המפעילים של האירוע.

מסיבת פורים זו הזדמנות מצויינת להראות לעובדים שלכם שאיכפת לכם מהם. למרות שמדובר במסגרת עבודה, חשוב לתת את המקום גם לשחרור ולהשתטות שמאפיינים את החג וחשובים מאוד למורל של כל עובד בחברה. הרעיונות שתקראו פה יעזרו לכם לבנות את התוכנית למסיבה, כולל השלב ההפעלתי שלה.

1. להכין הזמנות לכל העובדים

השלב הראשון של האירוע מתחיל בהזמנה. אפשר ליצור טיזרים חמודים לאירוע עצמו עם הזמנות מסתוריות שירמזו על מה יהיה באירוע. אפשר לשלוח אימייל הזמנה, אבל יותר כיפי להכין משהו בעצמכם. ארגנו את כל מחלקת משאבי אנוש והמזכירות שיעזרו בהכנת ההזמנות.

הזמנות בסגנון מגילת אסתר. אפשר לרשום את ההזמנות על גבי נייר שנראה כמו נייר קלף.

הזמנה בסגנון כרטיס VIP למסיבה. בפורים כולם מנסים להכנס למסיבות אקסקלוסיביות. עיצוב הזמנה כאילו מדובר בכרטיס לאירוע אקסקלוסיבי יעורר את הרצון של העובדים לנכוח באירוע.

אם אתם מתכוונים לבנות את המסיבה סביב נושא מסויים, ותיכף נגיע לרעיונות שלנו לנושאים מנצחים לפורים, כדאי לכם לכלול בהזמנה מידע רומז על הנושא, כדי שיתארגנו בהתאם מבחינת המיינדסט שלהם וגם מבחינת התחפושת.

בכלל בהזמנה רצוי לציין מה צריך להביא: משלוחי מנות, האם תחפושת היא חובה, מה סגנון הלבוש וכו'.

2. מסיבת החלפת משלוחי מנות

רעיון נחמד לרומם את משלוחי המנות הוא לבטל את משלוחי המנות הבנאליים עם הכיפכף והבמבה האדומה. במקום זאת, אם למשל אתם במשרד הייטק, למה שלא תכינו משלוח מנות עם נושא מסויים, למשל מלחמת הכוכבים. כל אחד יכול לבנות גם משלוח מנות לפי התאמה למקבל המשלוח. אם למשל דני מנהל השיווק יודע שגלית המזכירה אוהבת פילאטיס, הוא יכול להכין לה משלוח מנות עם דיוידי של אימון פילאטיס, רצועות אימון ודיסק און קי עם שירים מקפיצים. הבנתם את הרעיון – ליצור משלוח מנות אישי ומיוחד.

ישנה חברה שנקראת LOOT CRATE שאפשר לקחת את הרעיון שלה וללמוד מהם איך לבנות משלוח מנות מיוחד. הרעיון שלהם הוא שהם שולחים חבילת מסתורין לאנשים שנרשמים אצלם וכל חודש יש נושא אחר ופריטים מיוחדים שנאספו במיוחד למשלוח. מובן שיצירת משלוח מנות כה מקורי מצריך יותר כסף, אבל אפשר לכלול מספר מועט של כ-5 פריטים, שכל אחד מהם נאסף בחנויות יד שנייה ובמקומות מיוחדים.

רעיון נוסף ליצירת האירוע סביב משלוחי מנות מיוחדים הוא לעשות החלפת מתנות של שטויות שמוצאים בבית. זה יכול להשמע לכם מוזר, אבל זה טרנד עולמי שהחל בגרמניה ועכשיו תופס תאוצה גם בארה"ב ובשאר העולם. איך זה עובד? כל עובד מוצא אוצרות חבויים בבוידמים, בעליות גג ובמרתפים. מדובר על דברים שלא נגעתם בהם כמה שנים, אבל שיש להם ערך כלשהו. עוטפים את הפריט שמצאתם היטב, ובפורים משחקים משחק בו כל עובד מקבל את אחד הפריטים לפי הגרלה כלשהי. לאחר שכל אחד קיבל מתנה אפשר לבצע סבב חילוף אחד או שניים בהם העובדים מחליפים ביניהם את המתנות.

עוד טוויסט לרעיון הזה הוא לערוך תחרות של הפריט הכי מוזר, הכי מכוער, הכי יצירתי, או בעל הערך הכספי הרב ביותר.

3. לתכנן חידון שאלות טריוויה לפורים

אפשר להכין חידון של שאלות טריוויה לפורים, ולערוך תחרות בין העובדים לפרס נכסף כלשהו. אנחנו מעבירים חידון טריוויה בנושא פורים שכל המטרה שלו הוא להצחיק, ולכן גם התשובות מצחיקות.

הנה כמה דוגמאות לשאלות טריוויה (מתוך אתר פרשת השבוע):

  • המקור לשם אסתר הוא השם האלילי…
  • מה נתן אחשוורוש להמן ואחר כך למרדכי?
  • מהן ששת המצוות שיש בפורים?
  • מה דומה בין שרה אימנו ומגילת אסתר?
  • מה המילה הכי ארוכה שמופיעה במגילה ובכל התנ"ך?
    והגירסה ההומוריסטית מאותו אתר:

איך יודעים שמרדכי היה שוער גרוע בכדורגל?    

כי כתוב "ומרדכי יושב בשער המלך"
איך יודעים שלהמן היתה צורה של כדור?           

כי כתוב "והמן נבעת"
מה המן אמר כששאלו אותו איך הוא מרגיש?     

הוא ענה "תלוי"
אוקיי אז השאלות לא מאוד מצחיקות… אבל אתם יכולים להמציא שאלות מצחיקות.

4. לארגן מסיבת Escape Room בשיטת עשה זאת בעצמך

משחקי אסקייפ רום נהיו מאוד פופולריים בישראל בשנה האחרונה. במשחקים האלו שמים אותך ועוד חבר בתוך חדר ואתם צריכים להצליח לצאת מהחדר. כדי לצאת, אתם צריכים למצוא רמזים, לפתור חידות ולהפעיל את המוח.

אפשר לארגן מסיבת אסקייפ רום על ידי יצירת חידות בעצמכם, או לקנות ב-10 דולר ערכה כזאת שמאפשרת להדפיס חידות ולשחק. מצאתי את הערכה באתר מוזר שנותן כל מיני רעיונות לפעילויות מקוריות לדייטים, אתם מוזמנים לקרוא על כך פה.

5. להזמין צלם מקצועי שיצלם זוגות בתור זוג בנשף

ישנן מסיבות פורים בהן מזמינים את בני ובנות הזוג של העובדים. רעיון נחמד הוא לשכור צלם מקצועי שיגיע עם תפאורה ותאורה מתאימים שיאפשרו לזוגות הנכנסים להצטלם בסגנון מחויט ומהודר, כאילו הם הגיעו לנשף הסיום של התיכון. אני מכיר צלם שמצלם בסגנון עתיק, עדיין לא מצאתי צלם שמצלם בסגנון שנות השמונים. אם תמצאו תגידו לי.

כדאי להזמין צלם כי זה יאפשר לזוגות להשקיע בלבוש ובתחפושת ולקבל בסוף האירוע מזכרת שתישאר איתם. אם מדובר בעובדים שנשארים בעבודה שעות רבות, רוב הסיכויים שאין להם הרבה הזדמנויות להצטלם בצורה מקורית כזו עם בנות ובני הזוג.

6. לשכור כותב שיכתוב מגילת פורים בגרסת המשרד

אפשר לשכור את השירותים שלנו על מנת לכתוב סיפור הומוריסטי בהשראת פורים, שיכלול את כל הפרטים על המשרד. הסיפור יכול לכלול התנהגויות אופייניות של כל דמות, צחוק על כל השמות של העובדים, סיטואציות מהעבודה בהקשר של פורים ועוד המון הפתעות. אפשר גם לבנות הפעלה שלמה לאחר מכן שתכלול המחזה של הסיפור על ידי שחקנים מקצועיים.

7. יצירת מסיבת פורים של שובבים ושובבות

הנה רעיון מקורי ליצירת שחרור אצל העובדים: להדפיס גלויה חתומה על ידי המנכ"ל, בה כתוב שבמסיבת הפורים הזו כולם יכולים להשתולל בטירוף. הרעיון הוא לתת לעובדים את התירוץ להשתחרר ולעשות מזה מעין בדיחה.

8. מסיבת פורים בסגנון שנות ה-60

האופנה של מד מן לא נגמרת, גם הרבה אחרי שהסידרה הסתיימה. למה שלא תדאגו לכך שבפורים 2016 כולם יתחפשו עם תלבושות של שנות ה-60. אפשר לעצב את החלל בו מקיימים את המסיבה בדקור אותנטי מהתקופה, כולל מנורות לבה, פוסטרים היפיים וסמלים של שלום.

9. מסיבת פורים בסגנון מסיבת כיתה

כדי שהנושא הזה יצליח צריך להשקיע בפרטים הקטנים. תלו פוסטרים של בברלי הילס 90210, שימו מוסיקה של אלף, עשו הכל כדי שהאווירה תהיה מתאימה למסיבת כיתה. תנו לעובדים לרקוד סלואו מרוחק, תגישו פיתות חצויות עם חומוס וחמוצים, אין גבול לרעיונות ולכיוונים במסיבה הזו.

10. לארגן ערב סטנד אפ לפורים

בפורים אוהבים לצחוק, והדרך הפשוטה ביותר לצחוק היא להזמין סטנדאפיסט. דרך מקורית אף יותר היא לספק לסטנדאפיסט מידע על הארגון והעובדים ולתת לו לשלב חומרים גם על מקום העבודה.

ממסיבת כיתה, לאסקייפ רום וחידון טריוויה, יש המון דרכים לשעשע את העובדים במסיבת הפורים הקרבה ובאה. תוכלו גם לעשות סקר קצר איתם ולראות אולי להם יש רעיון מקורי. גם חברות קטנות יכולות לפנק את העובדים שלהם ועדיין לשמור על תקציב נמוך למסיבה, על ידי השקעה עצמית בקישוטים ובאוכל למשל, וכן על ידי ניצול המשרד בתור האולם למסיבה. בסופו של דבר העובדים יעריכו אתכם אם תשקיעו במסיבה, והם יוכלו כולם להתגבש סביב הפעילות המשותפת שתבנו.

Share this post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email